Kody klasyfikacji
Techniczne części samochodowe
Silniki, Skrzynie biegów, Tylne osie (dyferencjał), Podwozie- A1
- sprawdzono działanie
- norma wynosi maks. 35 000 km
- A2
- norma wynosi maks. 35 000 km
- B1
- sprawdzono działanie
- norma wynosi od 35 000 do 100 000 km
- B2
- norma wynosi od 35 000 do 100 000 km
- C1
- sprawdzono działanie
- norma wynosi ponad 100 000 km
- C2
- norma wynosi ponad 100 000 km
- R1
- skontrolowano lub naprawiono
- sprawdzono działanie
- R2
- N1
- element nowy
- sprawdzono działanie
- N2
- X
- nie sklasyfikowano lub nie skontrolowano pod względem jakości
Kryteria klasyfikacji Blach i Karoserii
- A1
- brak rdzy i uszkodzeń (po umyciu jak nowe)
- A2
- brak rdzy, brak uszkodzeń lub nieznaczne uszkodzenia
- w przypadku nowych samochodów należy przeprowadzić lakierowanie
- A3
- brak rdzy, konieczna masa szpachlowa i lakierowanie
- czas naprawy ok. 1 godz.
- A4
- element uszkodzony, brak rdzy, konieczna masa szpachlowa i lakierowanie
- czas naprawy ponad 1 godz., maksymalnie 2 godz
- A5
- B1
- rdza powierzchniowa do wyszczotkowania, brak uszkodzeń (po umyciu jak nowe)
- B2
- rdza powierzchniowa do wyszczotkowania, brak uszkodzeń lub nieznaczne uszkodzenia
- w przypadku nowych samochodów prawdopodobnie należy przeprowadzić lakierowanie
- B3
- rdza powierzchniowa do wyszczotkowania, konieczna masa szpachlowa i lakierowanie
- czas naprawy ok. 1 godz
- B4
- rdza powierzchniowa do wyszczotkowania, konieczna masa szpachlowa i lakierowanie
- czas naprawy ponad 1 godz., maksymalnie 2 godz
- B5
- C1
- obecna rdza, brak dziur; brak dalszych uszkodzeń
- C2
- obecna rdza, brak dziur
- w przypadku nowych samochodów prawdopodobnie należy przeprowadzić lakierowanie
- C3
- obecna rdza, brak dziur; konieczna masa szpachlowa i lakierowanie
- czas naprawy ok. 1 godz
- C4
- element uszkodzony, obecna rdza, brak dziur; konieczna masa szpachlowa i lakierowanie
- czas naprawy od 1 do 2 godz
- C5
- D1
- dziury wywołane rdzą, brak dalszych uszkodzeń
- D2
- dziury wywołane rdzą
- w przypadku nowych samochodów prawdopodobnie należy przeprowadzić lakierowanie
- D3
- dziury wywołane rdzą; konieczna masa szpachlowa i lakierowanie
- czas naprawy ok. 1 godz
- D4
- dziury wywołane rdzą; konieczna masa szpachlowa i lakierowanie
- czas naprawy od 1 do 2 godz
- D5
- R1
- zarysowania, rdza i/lub dziury naprawiono
- R2
- zarysowania, rdza i/lub dziury naprawiono
- w przypadku nowych samochodów należy przeprowadzić lakierowanie
- R3
- zarysowania, rdza i/lub dziury naprawiono, konieczna masa szpachlowa i lakierowanie
- czas naprawy ok. 1 godz
- R4
- zarysowania, rdza i/lub dziury naprawiono, konieczna masa szpachlowa i lakierowanie
- czas naprawy ponad 1 godz., maksymalnie 2 godz
- R5
- N1
- element nowy
- sprawdzono działanie
- N2
- element nowy
- nie sprawdzono działania
- X
- nie sklasyfikowano lub nie kontrolowano pod względem jakości
Kryteria klasyfikacji Pozostałych części samochodowych
Części samochodowe, które nie należą do grupy: Silniki, Skrzynie biegów, Tylne osie (dyferencjał), Podwozie i Blachy- A1
- jak nowe, w dobrym stanie
- A2
- w dobrym stanie, gotowe do użycia
- A3
- zabrudzone lub lekko uszkodzone, do wyczyszczenia lub naprawy w ciągu 1 godziny
- N1
- element nowy
- sprawdzono działanie
- N2
- element nowy
- nie sprawdzono działania
- X
- nie sklasyfikowano lub nie skontrolowano pod względem jakości
Kody klasyfikacji określonych części samochodowych mogą ulec zmianie. ProxyParts.pl nie odpowiada za nieprawidłowe kody klasyfikacji, błędy w druku i/lub pisowni.
Pełny opis systemu kodowania Klasyfikacji KZD znajduje się na stronie www.kzd.info.